Uysal ama çılgın yılların BiyonikKedi'siyim.Her an yırtıcı bir pantere dönüşebilirim.Kafamın tasını attırmasınlar yeter.Karışan,bulaşan,sataşanlara uyuz olur ben de sataşırım..Herkes kendi bildiği doğrularıyla kendi hayatını yaşasın gitsin.Daha ne!!Yaşayacaksan adam gibi yaşa!Zaten hayat çok kısa!

25 Nisan 2008 Cuma

FOTOĞRAFLARIMIZIN ÇALINMAMASI İÇİN

Neler yapabiliriz?
Anneme göre,sanal alemde en güvenli yol:Hiç blog yazmamak ve asla fotoğraf koymamak olsa da:) Esra neler yapmamız gerektiğini burada çok güzel yazmıştı.Yine sanal arkadaşım Açalya'da "Blog resimlerinizi nasıl damgalarsınız?" konusunda harika bir yazı yazmıştı.Anlayamayanları Tammo eniştemize havale etmişti.Bu yöntemle resminiz hiçbir şekilde kırpılıp,kesilip çalınamaz.
Fekat ben yine de anlamamıştım :)

Benim gibi anlamayacak olanlara şu bloglara koyduğumuz fotoğrafların üzerleri tıklanınca eşek kadar açılmaması için yapılması gerekenleri yazayım.
Fotoğraflarının üzerlerine tıklanınca eşek kadar açılmasını isteyenler okumasın!

Resmin üzerine sağ tıkla

seçeneklerle dolu pencere açılacak

Oradan birlikte aç seçeneğinden paint i tıkla

Seçtiğin o foton paintte açılacaktır

En üstteki çubuktan resim seçeneğini tıkla
Açılan pencerede 2.seçenek olan uzat/eğ i tıkla

Yatay ve dikey %100 büyüktür,

istediğin kadar küçült,

tamam ı tıkla,resim küçülmüştür.

Mesela ben genelde her ikisinide 30 yada 40 diye küçültürüm.
Yanlış birşey yaptığınızda bu yazı olsun resim olsun ctrl ve Z tuşuna aynı anda basarsan resim yada yazı eski halini alır.Ctrl Z tuşu "geri al"ın kısa yoludur.

Ctrl A=Tümünü seç

Ctrl C=Kopyala

Ctrl V=Yapıştır seçeneklerinin kısa yollarıdır. Bilgi mahiyetinde.

Bu resmi istediğin küçüklüğe getirdikten sonra kapatacağın zaman "değişiklikler kaydedilsin mi?"diye sorar kibar bilgisayar.

Evet diyeceksin heralde dimi arkadaşım!Başçavuşun eşeği bilgi vermedi dimi burda o kadar alla allaaaaa!
Hayır-İptali seçeceksen ne demeye çene yordum!

Evetttt fotoğrafımızı küçülttük.Üzerini basit yöntemle nasıl damgalayabiliriz?

Eğer bilgisayarında varsa bir resim-fotoğraf proğramı onunla da üzerine adres,isim yazabilirsin.

Mesela benim kullandığım Real-Draw adlı bi proğramdır.Adobe photoshop proğramım da var benim,çok zenginim ama o çok detaylı bi proğramdır gerek yok.
Hiç mi bu proğramdan yükleyemedin.O zaman yine paintte açıp üzerine çalındığında silinmesi için uğraştıracak birşeyleri painttede yazarsın çala kalemde olsa:)

Terbiyenize uygun olarak resminize yeni bir ad verin.Mesela:

@Bunu çalan eşektir!
@Çalma ulan hayvanoğluhayvan!
@Çaldığını biliyorum!
@Ne çalıyon resmimi lan öküz!
@Çalma ama bak çok ayıp!
@Babanın resmini mi çalıyon ayı!
@Çalan top olsun mu?
@Çalma çarpılırsın!
gibi

Evet,biliyorum hırsıza kapı olmaz ama resmi küçültüp üzerini damgalarsak bizim resimleri silmekle uğraşacaklarına başka kapıya giderler.Mesela kime?
Hani şu olayın ciddiyetinin hâla farkında olmayıp önlem almadığı gibi bunu yapanlara da çemkiren ve

:"Başlarına bu tür olay gelmiş kişiler beni bağlamaz, Onların başına gelenler illa benim başıma gelecek diye birşey yok. Kaldı ki biz ne kendi ne de çocuklarımızın por nografik banyoda yada çıplak resimlerini yayınlamıyoruz. Ama benim hayatıma ve çocuklarıma özenip benim kimliğime bürünmek isteyen biri de varsa bunun istesem de önüne geçemem. Kullansa da zararı bana ve çocuklarıma değil kendine verir. Resimleri kullanıldı diye bu resimleri çalınan kişilere ne oldu, hiç."
diyenlerin fotoğraflarına falan giderler herhalde,ne biliim ben.Hiç foto çalıp sahte hayat kurmadığım için bilemiyom yani detayını.

Bu düşünce aynen şuna benziyor:

"Herkesin evine hırsız giriyor diye benim de evime hırsız girecek diye birşey yok.Kaldı ki ben evimin içindeyim,paralarım,altınlarım açıkta falan değil,çekmecelerde,dolaplarda.
Ama benim evimi soymaya girecek bi hırsız da varsa kapımı kilitlesemde önüne geçemem.Ama illa benim evimi soymaya özenen bi hırsızda olursa zararı bana değil kendine verir(bu nasıl olacaksa)Evine hırsız giren kişilere ne oldu,hiç"
demesine benziyor değil mi?

Fotoğraflarını çalan aşağılık kişilere ne gibi bi zarar gelir ayrıca orası ayrıca komedi!
Bilişim suçlarını işleyenlerin tam fotoğraf çalarken yakalanıp,ensesinden tutulup,kulağı çekilerek şıp diye karşılarına getirildiğini ve "Bana bak annen sana başkasına ait bişeyi çalmamayı öğretmedi mi bakiim ha?Bu yaptığın çok ayıp,çok kaka bişey.Şimdi affediyorum ama sakın başkasının fotoğraflarını çalma oldu mu seni seni hııı"dendiğini zannediyor olmalı heralde!

Kardeşim sen tedbir almayıp içine en ufak kurt düşmeden,gayet kendinden emin olarak sonsuz bir rahatlıkta,garip bi güvende yaşamının her dakikasının fotoğrafını koyacaksan koy!
Bana ne!

Senin yada çevrendekilerin başına böyle birşey gelmemiş olabilir
Hatta bu tip olayları hiç duymamış olabilirsin.
Ama başına böyle berbat bir olay gelmiş kişilerle,bu olayı çok önemseyenlerle ve korkup tedbir alanlarla dalga geçme!
Biz başımıza gelen olayları yazalım da sen yapma !
Laf atma!
Ha atarsanda alırsın cevabını!

Yani sayın okur
En güzeli fotoğraf koymadan ve hayatını çok deşifre etmeden gizemli yazmak ama illa yazacak ve fotoğraf koyacaksakta tedbir diyorum arkadaşım!
Sadece tedbir almak önemli olan.
Allah akıl vermiş dimi?
Kafamın tasını attırmayın benim!

Sorusu olan?