Uysal ama çılgın yılların BiyonikKedi'siyim.Her an yırtıcı bir pantere dönüşebilirim.Kafamın tasını attırmasınlar yeter.Karışan,bulaşan,sataşanlara uyuz olur ben de sataşırım..Herkes kendi bildiği doğrularıyla kendi hayatını yaşasın gitsin.Daha ne!!Yaşayacaksan adam gibi yaşa!Zaten hayat çok kısa!

26 Mart 2008 Çarşamba

ÇOCUK İSTİSMARI

Bu blogda ilk kez sobeye yer vericem sanırım.Bu çok kötü,üzücü ve hassas bir konu çünkü.
Bide şu güzelim "SOBE"ye hangi dingil "MİM" adını uydurduysa uyuz oluyorum ha!
Bu Mim kelimesini kıçından uyduranı bilen,gören yada tanıyan allah rızası için bana göndersin bi zaamet!
Mim ney lan?"Mimlendim"diyeni suçüstü yapılmış, polis otosuna bindirilmiş olarak üstündeki giysisini çekiştirerek yüzünü kapatırken ve eliyle kendini gizlemeye çalışırken hayal ediyorum.

Bu konuda ben 5 kişi tarafından sobelendim daha varsa da bilmiyom.O yüzden sobeleyenlere link mink yok! Kıskancım ben.Ben okunayım sadece ben ben ben nihohahahahhahhaaaa.
Öhö öhö!Ciddiyet lütfen!

Sobe konusu:1-"Çocuk istismarını durdurun" sloganının yazıda geçmesi.


Açıkcası bu banner resmi acaip içimi acıtan,beni çok fena yapan bir fotoğraf.Bakamıyorum bile yani düşünün.
Bişeyler yazmaya gelince :Dünyadaki tüm çocukların kocaman bir gülümsemeyle birlikte hatırladıkları bir çocukluk geçirmeleri yerine her türlü fiziksel,ruhsal şiddete maruz kalmalarını ne aklım ne mantığım almıyor ama ben karşıyım diye dünyada "çocuk istismarı"durmuyor ne yazık ki.

Bu konuyu tüyleri diken diken okuyan anneler-babalar,öğretmenler!
İstismar deyince aklınıza sadece cinsel taciz gelmesin.
Büyük olmanızın avantajını kullanarak yaptığınız ve çocuğun hoşuna gitmeyecek her türlü eylem istismardır!
Çocuğunuza el kaldırdığınızda sizlerin de bu hayvanlardan pek farkınız kalmıyor onu da söyleyim.Şiddetin "şiddet derecesi" hiç mühim değil.

Her ne sebeple olursa olsun çocuğunuza el kaldırdığınızda,onu omuzlarından sarstığınızda,gögsünden iterek duvara sıkıştırdığınızda yada aşağalayıcı hakaretler ettiğinizde o küçücük kalbinde,o sizinkinden daha büyük beyninde ne fırtınalar kopuyor biliyor musunuz?

Sokakta,okulda yani herhangi bir yerde çocuğunu hırpalayan,bağıran,döven bir anne-baba-öğretmen gördüğünüzde kınıyor,lanet okuyorsunuz ya.O ebeveyn kendisine göre öyle haklı ki o anda.Sesini yükselterek haklılığını herkese ispat etme gayreti içindedir hatta.

Eee çocuğu ezdin,hırpaladın,sindirdin ve sustu.Ne oldu?Kim galip şimdi?
Sen mi O mu?
Hepimizin "çocukluk hatıraları"vardır.Her olumlu yada olumsuz davranışlarımız bize çocukluğumuzdaki anılardan miras kalmıştır.
İşte bu yüzden çocuğunuza ne diyecek yada ne yapacaksanız sadece 1 sn.düşünün.Bu sözünüz yada hareketiniz onda ki"çocukluk anısını"oluşturacak çünkü!
Kötü anısı olacaksa lütfen durun!İyi anılar oluşturacaksanız devam o zaman!
"Bir çocuğun anılarını oluşturmak kadar olağanüstü birşey yok"demişti Sardunyam.Lütfen hem kendi hemde çevremizdeki yada eğittiğimiz çocukların "çocukluk anılarını"en güzel halleriyle oluşturalım.Yaşayacakları başka bir çocuklukları daha yok çünkü!Olumsuz anların telafisi yok!

Sobe şartı
2-Çocukluğunuzdan hatırladığınız ilk şarkı ve şu anda dinlediğinizde hissettirdikleri.
Bunu varya 3 gündür düşünüyorum.Valla.
Her sobe konusunu cevaplamış bloglara bakıp kopya çekeyim diyorum sonra vazgeçiyorum.Bide "Sezen Aksu,MFÖ,Erol Evgin"falan yazanlar var.Lan çocukluğun diyoruz,tutmuş yeni yetme sivilceli ergen müziklerini yazmış millet ya!Hayret bişii!
Ben de düşündüm düşündüm:
"Ulan ben çocukken mal mıydım anasını satiim.Hiç mi bi parça,bi şarkı,bi melodi kalmaz beyninde "diye kendimden tiskinecektim ki hatırladım:

Mini mini bir kuş konmuştu
Peeencereme konmuştu
Aldım onu içeriye
Cikcikcikcik ötsün diye
Pırpır ederken canlandı
Ellerim bak boş kaldııııııı
(Sanırım yalan söyledim.Bu çocuklarıma söylediğim bebeklik şarkısıydı.Kimse bana müzik dinletmemiş mi lan küçükkene.Pıffff)

Buraya da göz atın. Çocuklarınıza güzel yarınlar dileğiyle eyvallah!