Uysal ama çılgın yılların BiyonikKedi'siyim.Her an yırtıcı bir pantere dönüşebilirim.Kafamın tasını attırmasınlar yeter.Karışan,bulaşan,sataşanlara uyuz olur ben de sataşırım..Herkes kendi bildiği doğrularıyla kendi hayatını yaşasın gitsin.Daha ne!!Yaşayacaksan adam gibi yaşa!Zaten hayat çok kısa!

14 Mart 2008 Cuma

BUGÜN TAVUK YAPIYORUZ BECERİKSİZLER!

“Bu akşama ne pişirsem”diyenler!

“Ay tavuk mu alsam ki,haşlar,suyuna da çorba,pilav yaparım”diyenler!

“Ama lezzetli tavuk pişiremiyorum” diyenler

“Lezzetli tavuk pişirmek istiyorum” diyenler

“Pişirdiğim tavuk saman gibi oluyor” diyenler

"Evdekilere tavuk yediremiyorum"diyenler

Düdüklü tenceresinde tavukları serbest stil yüzebilecek kıvamda bi havuz dolusu suyun içinde haşlayanlar
Birleşin!!!
Şimdi anacım ahanda bu yaşıma kadar “aman suyu çıksın pilav,çorba yaparım”diye havuzda yüzer gibi suda haşlayıp, kıçı bacağı bi yere dağılmış tavukcaizlerim olmuştu ve neredeyse tavuk haşlayamamaktan istifa edecektim ki canım Gigim bir metod öğretti.

Tavukları boşu boşuna suyun içinde yüzdürüyormuşum ayol!
“Susuz Tavuk”mucize gibi bişeymiş canım paçozlarım!

1-İster bir bütün tavuk ister tavuğun parça butu,gögsü,kanadı,gerisi iyice yıkandıktan sonra isteğe bağlı olarak iç organlarının bulunduğu iç kısmına yada üzerine çeyrek limon sıkılarak çelik bir tencereye konulur.

2-Üzerine yine isteğe bağlı olarak bir çay kaşığı , bir çay kaşığı pul biber, yarım çay kaşığı kimyon,yarım çay kaşığı kadar karabiber serpilir.

3-Sonra hiç su eklemeden, tencerenin kapağı kapatılıp,5 dakika civarında kapak ısınıncaya dek harlı ateşte,daha sonraaa ocağın altı enn kısık ayarına getirilip yani iyice kısılarak en az 1 saat boyunca pişmeye bırakılır.

4-Tavuğun cinsine,büyüklüğüne ve inatçılığına göre bir saatten fazla da pişirilebilir.

5- Kendi suyunda piştiği için hayatınızda yediğiniz en lezzetli tavuk olacaktır:)
Daha da ilginci çorba ya da pilava azda katabileceğin kadar leziz tavuk suyu çıkıyor!

Şimdi burada yorumda yok ya.Sizin bana soracağınız angut soruları ben şimdiden cevaplayayım.Nerden biliyorum çünkü bende arkadaşım Gigi'ye aynı angut soruları sormuştum:)

1-Tavuk tencereye yapışmıyor mu?Hayır yapışmıyor.

2-Ama benim tavuğun götü tencereye yapışıp maymun götü gibi oldu.Gerizekalı çok kısık ateşte pişireceksin demiştim!

3-Ama harlı ateşte demiştinn
İlk başta tencerenin kapağı ısınana kadar yüksek ateş yani bi 5 dakika falan, sonra iyice kısacaktın beyinsiz!

4-Limon sıkmak şart mıdır?Evet kur’anda yazıyor.Limon farz!Alla allaaa!
Yaa ister sık ister sıkma manyak mısın be,bana ne!İsteğine bağlı dedik ya!

5-Tencereye yağ koyacak mıyım?Yağ koymuyorsun.Zaten tavuk hem yağını hem suyunu salıyor.

6-Hayret susuz koyduğumuz tavuktan nasıl o su çıkıyor dimi?
Hııı evet. Sen su sanıyorsun halbuki tavuk tencerede işiyor.

7-Tavuğun yanına başka bir şey konabilir mi?Valla ben patates,havuç,soğan, sarmısak da koyuyorum bazen tencereye.Tavuk suyunu vermeye başlayınca kendi suyunda pişiyor.Pilav veya çorba için su bile kalıyor tencerenin dibinde.

8-Tavuk bütün olarak mı konuyor tencereye?
Yaa ister bütün koy ister kıçını bacaanı ayır koy!Sonuçta aynı uygulama kardeşim!

9-Hiç yağ koymuyorduk dimi?
Hayırrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!

10-Tavuk yapışmıyo demiştin dimi?
Git allah belanı versin git!Eski usül bildiğin gibi pişir allahın gerizekalısı!Susuz tavuk senin neyine paçozzzzzzzz!

Yazarın Notu:Yıllarca süregelmiş Türk mutfağının demirbaşı olup,klasikleşen güzelim yemek adlarına dötünüzden yeni isimler uydurup saçmalamayın!Oyarım!
Oktay ustaya inat dudaklarınızı 333 kıvamına getirip"tavvuk budu"deyin anasını satiim!

Hadi bakiim susuz tavuk pişirmeye!
Yerken beni hatırlayın.
Hayır butlarımı değil hayvan!
Tarifimi hatırla ,alla allaaaa!