Uysal ama çılgın yılların BiyonikKedi'siyim.Her an yırtıcı bir pantere dönüşebilirim.Kafamın tasını attırmasınlar yeter.Karışan,bulaşan,sataşanlara uyuz olur ben de sataşırım..Herkes kendi bildiği doğrularıyla kendi hayatını yaşasın gitsin.Daha ne!!Yaşayacaksan adam gibi yaşa!Zaten hayat çok kısa!

23 Kasım 2007 Cuma

ŞİMDİ REKLAMLAR

*Pril bulaşık deterjanı reklamında yemek masasını örtüsünden çekip hooop bulaşık makinesine sokan kadını şöyle gerilip gerilip bir omuz darbesiyle kı.çından makineye itmek geliyor içimden!O tabakları leş gibi kurumuş,yanmış halleriyle makineye koy bakalım nasıl çıkıyor?Feriştah girse makineye temizlenmez abicim o tabaklar.Önce ıslatacaksın lavaboda,fırçalayacaksın ancak o zaman çıkar.Pril,calgonit falan hikaye yani.

*Reklamcılar bej pantolon,mavi gömlek giyip,sürekli şebelek şebelek sırıtarak mutlu mutlu iş yapan manken gibi anneler ve ev kadınlarından vazgeçsin kardeşim! Gerçek ,ClitBeng reklamındaki orta yaşlı,şişman teyze gibi olanlardır!Teyzenin göbeğini sallaya sallaya ürünleri tanıtırkenki haline bayılıyorum, bide”fayanzz aralarını”demese daha memnun olacağım.

*Lütfen anneler dışarıdan eve gelince babasıyla çocuğunun azına zıçtığı mutfağı görünce sırıtıp hemen çantasından hedehödö ürününü çıkarıp”iyiki bu var”anlamında cırt diye bi bezle tüm evi cillop yapmasın!Tüketiciyi kandırmayın kardeşim!Külliyen yalan bu reklam!Ben eve gelecemde bizimkileri evin azına zıçmış olarak görecem,anam anam dalar oyarım valla!

*Bide bebeler eve üstü başı leş gibi gelince “Ohhh yavrum benim,bugünde üstünü kirletmiş ama ne güzelde şeyler öğrenmiş,kirlenmek güzeldir”diye mutlu bakan anneler de yalan.Yalannnn evladım yalannn(ibo gibi böğürerek söylenecek).Halbuki reklam şöyle olsa:Anne kapıyı açınca bebeyi böyle leş gibi görüp:”Aaaaayyyy!Allahın cezasıııı,ben seni mis gibi giydirip göndereyim sen çöpten çıkmış gibi eve gel!Üstünün başının haline bak,tüh seni emi rezil çocuk”dese,kafaya kektirerek eve sokarken tam o sırada gaipten bi ses gelse”Duruuuun!Çocuğunuza kızmayınnn!Şimdi Zötte Deterjanıyla çamaşırlarınız tertemiz olacak”.
Nassı??

*Dicitürk reklamında ikiside birbirinden salak komşu gençler varya hani “Ben karşı komşunuz Merve,korku filmi izliyoum,çok korkuoum,siz elimi tutsanız beraber izlesek,”diyorda Ömer mal mal bakıyorya avanak.Bence Ömer merveyi görünce muhtemelen
içinden:” dicitürke iyiki para vermedim ulan?Bu kıza bakar bakar korkarım”diye geçiriyordur.

*Danino reklamında dış ses soruyor bebelere:
-“Kalsiyum nerde var?”
-“Daninodaaaaaaa”
-“Peki neden?”
-“Çünkü çok güzellllll”
Bu tespitte kızımdan:”Anne bu“kalsiyum nerde var”sorusunun cevabı “çünkü çok güzel “olamaz ki.Kalsiyum peynirde var,yoğurtta var,sütte var,daninodada bol süt var,bu yüzden daninoda var”demeleri gerekir.”Eferim aslan kızım benim;)

*Ayşe teyze Cırt emekli olsun artık!Kadın elinde aceyle “meyveler sulu,lekeler bol”diye geldiğinde ben bi hoş oluyorum.Bana biri bu kelimeyle gelse varya koyarım kafayı hiç bakmam.

*Çantadan ürün çıkartan yeni idollerimiz perwoldeki çıtır kızlar olsun. Bir dahaki reklamda görürsünüz bak diğer kız,gömleği pervolle yıkanan ka.yış gibi herifi ayartıp arkadaşının elinden alacak. Biyo demişti dersiniz.

*Head&shoulders reklamındaki Mehmet günsür ne kadarda efemine.Adama hayrandım ama o reklamda yeni yetme kızlar gibi saçlarını sağa sola savurdukça uyuz oluyorum.Şampuanın ismi ne?Baş ve omuzlar!Şimdi “Baş ve Omuzlar”adlı bir şampuan olsa hiç kimse almaz ama adı head&shoulders olunca kapışılıyor.Yani artık Türkçesi ”ananın,ebenin,gerizekalının saçı, hödüğün içeceği”olan İngilizce bir ürün çıksa düşünmeden yine alacağız.Hele gençlerin üzerinde yabancı kelimeler yazan İngiliz,Usa bayraklı tişörtleri görünce”Ulan türk bayrağı olsa kıroluk diye giymezsiniz,gavur bayrakları cool olduğu için ceddinize sövsede anlamı ne bilmeden giyersiniz”diye kafa koyasım geliyor.


*Birileri derhal braunun “kısalar”reklamındaki o cillop gibi,ilik gibi kıza, gerzek erkek arkadaşından ayrılmasını söylesin.Başka erkek mi kalmadı kızım yaa,fıstık gibisin çıktığın herife bak!Tam bi mal!Bide merak ediyorum “Ama kısa sana çok yakışıyor”diye bu kadar güzel ve çıtır sevgilisine ultramini etek almaya teşvik edecek bir Türk erkeği var mıdır?Yoksa herif o cafeye yan yan mı girmiştir?Hani boynuzları takılmasın diye.

*Ben bir erkek olsam ve sevgilim ipananın inci beyazlığındaki dişlerindeki kız olsa.Ben iş gezisindeyken O'da çay sevdasından sararmış dişlerini ben gelene kadar beyazlatsa ve ilk karşılaşmamızda kırmızı elbisesi,kırmızı rujuyla merdivenlerden o eşek dişleriyle beni ısıracakmış gibi sırıtarak inse ilk uçakla dönerim allama.Hem nasılsa iş! gezisindeyim,bana başka sevgili mi yok allasen?O dişlerle yer o karı beni lan!

*Hem bu ülkede bu kadar yakışıklı dişçiler var mı abicim?Varsa nerdeler?Neden diş hekimi olarak bana hep hayattan bezmiş ablalar yada kel,şişman,göbekli abiler denk geliyor?

*Kosladaki markette alışveriş yaparken yakalanmış kameralara habersiz!yakalanmış ablalarım,teyzelerim !İnandırıcılıktan ne kadar uzaksınız ve ne kadar yapaysınız yaaa!Sen gerçek hayatında da öyle text okur gibi mi konuşuyorsun allasen!Çocuklarınızın bile ilkokul müsamerelerinde sizlerden daha iyi rol kabiliyetleri vardır.Ulan bugüne kadar onca marketlere girdim çıktım,dünyanın servetini bıraktım bi keşfedilemedim anasını satiim bea!Keşifçi amcalar uyumayın olum lan!

*Akbankın her şubeden gerçek bankacılarla çekilen yeni reklamını gördünüz mü?Kibo mu ne haltsa yine”gelin şubemize,siz bedava sanıp harcayın bizde ay sonunda size ebenizin örekesini gösterelim”şeysi ürününü tanıtan reklam canıııım.Bankacılardan biri davul çalıyor,biri flüt,biri Dj falan diğerleri koroda “sen iste her şeyyyyy çook güzelll olurrrr” söyleyerek,dans adı altında yandan oh oh şebeklik yapıyorlar.Yani şimdi bu reklamın hedefi ne?Bankalar kaliteli giyimleriyle,bakımlı halleriyle imrenilen cool tiplerin çalıştığı nezih ortamlardır.Yakışıyor mu bankacıları ya soytarıya çevirip sirk kahramanı yapmak yada böyle cennet mahallesi konumuna sokmak ve karizmalarını çizdirmek?Hiçbiride dememiş mi kardeşim yani:“Ben bi reklam için maymun olamam abi,benim bi ağırlığım var”diye.Hepsi şebelek şebelek pek mutlu çalkalıyor yandan yandan valla.Yazık yaa tüh tüh.

*Benim yıllarrrdır vazgeçemediğim neredeyse tek marka olan or.kid evvelden beri poşetli ped üretir.Kot.ex ve mol.pedin aklına yeni gelmiş olmalıki poşetleri şişirip patlatıyo ablalar hani artık “pedleri poşette taşımayacağız”manasında.Günaydın abicim.Çantasına öyle cep telefonu gibi pedi atan kadın var mıdır bilemem ama bulduğunda çantanın tüm mikrobunu yutmuş olan o pedi sakın koymaya kalkmasın maazallah tüm kadın hastalıkları yakasını bırakmaz.Or.kid alın kardeşim!

*Milupadaki bebekler ve çocuklar nasıl şirin ve güzeller dimi?Viiiii aaaaadııı çempiınssss”şarkısı eşliğinde başarılarının ve zaferlerinin tadını çıkartıyorlar:)Küçük adam koltuktan iniyor,suratta büyük mutluluk!Sanırsın everestin tepesine bayrak dikti:)))Canlarım yaaa.

*Ve gelmiş geçmiş en iğrenç,antipatik reklam:CocaColanın “Bırrrrrrr”sloganlı reklamı.En son “Uno”nun cadde ve sokaklardan önüne gelen her kelleyi kopartacak gibi geçerek evlere varan fırıncı küreğiyle olan reklama iğrenç demiştim ama bu kadar gıcık ötesi bir reklam görmedim.Hani hep cocacola reklamları cool,enerjik ve enterasan olurdu?Eh Türkler çekerse ve Müslüm babayı,gazozcu Nuri alçoyu oynatırlarsa,Kargonun canım Koray’ınıda maymun ederlerse olacağı bu.Hayır hedef kitle kim?Reklamın misyonu ne?Bu iğrenç”Bırrrrrrr”la nasıl bir satış patlaması düşünüyorlar anlamak mümkün değil!

*Maymun Biyo olarak bugünlerde evde bizimkiler “evde şu var mı,bu var mı?”diye bişii sorsa akpet reklamındaki Haluk Bilginer gibi “Olmamıııı?Olmamııııı?”diye cevaplıyorum.

*Ve Papia kağıt temizlik ürünlerini selpağa tercih eder,Yayla marka bakliyatları kalitesinden dolayı tek geçerim.

(Bu birkaç ay önceki yazımdı.Beğenirseniz güncellenmiş reklamlarla beraber olacağız aziz okuyucularım.Esen ve kesen kalın.Mutlu hafta sonları)