Uysal ama çılgın yılların BiyonikKedi'siyim.Her an yırtıcı bir pantere dönüşebilirim.Kafamın tasını attırmasınlar yeter.Karışan,bulaşan,sataşanlara uyuz olur ben de sataşırım..Herkes kendi bildiği doğrularıyla kendi hayatını yaşasın gitsin.Daha ne!!Yaşayacaksan adam gibi yaşa!Zaten hayat çok kısa!

26 Ekim 2008 Pazar

LÜTFEN KOYUN OLMAYALIM!

Arkadaşlar!
Yasağa karşı her türlü yolun olması sesimizi çıkartmamak anlamına gelmesin lütfen!
"aman nasıl olsa bi şekilde engelleri aşıp giriyoruz,inadına yasakları deliyoruz"demeden
ses çıkartalım,koyun olmayalım.

Sevgili Zeynep Everi'nin blogundan aldığım yazıyı buraya kopyalıyorum(İzin almadım senden tatlım ama sanırım sende bunu isterdin.Dimi Zeynepcim?)

Sayın Türkiye Cumhuriyeti milletvekili,

"5651 sayılı internet ortamında yapılan yayınların düzenlenmesi ve bu yayınlar yoluyla işlenen suçlarla mücadele edilmesi hakkında kanun" adı altında çağımıza ve bize hiç yakışmayan bir kanun sebebiyle ülkemizde çeşitli internet sitelerine erişim engellenmektedir. bu kanun şu anki biçimiyle sadece ülkemizi çağdışı bir konuma sürüklemekle kalmamakta, bununla birlikte insan hakları evrensel beyannamesinin 11. ve 19. maddelerine aykırılık teşkil etmektedir.

beyannamenin 11. maddesine göre kişinin suçu ispatlanana kadar suçsuz sayılacağı ilkesi, bu kanundaki gecikmesinde sakınca bulunan durumlarda tedbir amaçlı yayın durdurması ile çiğnenmektedir.
yine beyannamenin 11. maddesine göre zanlıya adil dava hakkı tanınmadan suçlu ilan edilememesi gerekliliği de bu kanunla ihlal edilmekte, kendini savunma hakkı verilmeyen uluslararası siteler de kapatılmaktadır.

yine bu kanun, beyannamenin 19. maddesine göre herkesin sahibi olması gereken fikir sahibi olma ve ifade etme hakkı, daha da önemlisi kişinin herhangi bir ortamda, kısıtlama olmaksızın bilgi edinme hakkına karşı çıkmaktadır.

bunlardan daha da elim ve vahim olmak üzere, sayın milletvekili, bu kanun türkiye'nin çağdaş medeniyetler seviyesine gelmesine engel olmaktadır.

işte tüm bu saydığım sebeplerden dolayı, sayın türkiye cumhuriyeti milletvekili, bu kanunun iptali için en kısa sürede bir çaba göstermezseniz, ve bu çabanın samimiyetine bu yasadan dolayı hicap duyan bir türkiye cumhuriyeti vatandaşı olan beni inandırmazsanız bundan sonraki herhangi bir yerel veya genel seçimde, size ve varsa temsil ettiğiniz partinize oy vermeyeceğimi ve çevreme de bu yönde telkinde bulunacağımı bildiririm.

saygılarımla,
isim soyisim
türkiye cumhuriyeti vatandaşı

mail atılabilecek adresler:

halklailiskiler@chp.org.tr
halklailiskiler@mhp.org.tr
kamer.genc@tbmm.gov.tr
ufukuras@ufukuras.net
ve http://www.tbmm.gov.tr/...lop/owa/e_posta.uye_e_posta adresindeki tüm adresler.

***********************
Alın bir dilekçe örneği daha.Evrenciğim bunu maille atmış,sağolsun.

Konu: Blogger'in yasaklanması konusu

Adresler:

cumhurbaskanligi@tccb.gov.tr
bimer@basbakanlik.gov.tr
mali.sahin@adalet.gov.tr
bakan@ubak.gov.tr
ertugrul.gunay@kulturturizm.gov.tr
mkutlu@ubak.gov.tr
savas.y@ubak.gov.tr
pasa.yasar@aycell.com.tr
obolukbasi@adalet.gov.tr
eaytun@mfa.gov.tr
malkan@tk.gov.tr
eoruc@tk.gov.tr



Dilekce


Sayin İlgili

Bir çok kişinin özel ve zararsız, hatta çoğu zaman yararlı bilgi paylaşımı ortamı olarak kullandığı, dünyanın dört bir tarafından ulaşılması dolayısıyla ülkemizin tanıtılmasına katkı sağlayan, "blogger.com" alan adı altında var olan tüm blog sitelerine erişimin yasaklanmış olduğunu üzülerek öğrendik.
Bu alanda blogları bulunan ve bunlara günlerce, aylarca, hatta yıllarca emek vererek öğrendiklerini kaydeden ve paylaşan insanlara söz konusu yasak kararı ile yapılan bu haksızlığın durdurulmasını istiyorum.

Bildiğiniz gibi mahkemelerimiz bir çok nedenle İnternetde çeşitli weblere erişimi yasaklıyorlar. Mahkemelerin çoğu kez tedbir kararı olarak aldığı bu karar uygulamada çok büyük adaletsizliklere yol açmaktadır. Alınan karar çoğu kez tek bir nesne (bir video, bir mesaj, bir yazı) nedeniyle alınmış olmasına rağmen, uygulamada o nesneyi içeren en büyük bağımsız birimi yasaklanıyor. Bu en basit anlatımıyla, bir kitap yüzünden koca bir kütüphaneyi tümden kapatmaktır. İşin acı tarafı bu yasaklama sadece Türkiye'deki vatandaşlarımıza uygulanıyor. Yasaklamalar, suçsuz yurttaşlarımızın öğrenme ve iletişim haklarına zarar verebilmektedir. Bu adaletsizliği önlemekte Kurumunuza da düşen bir görevi olduğunu düşünüyorum. Yasaklamak istenilen tek bir nesnenin kolayca tek başına yasaklanabileceğini dünyada bilinen bir teknolojidir. Bunu devlet adına Telekomünikasyon Kurumunun kolayca yapabilecek teknik beceri ve mali kaynaklara sahiptir..
Bu çağdışı yasağın kaldırılması için gereğinin yapılmasını rica ederim.
Saygılarımla

Yazarın Notu:Her yasağa ses çıkartmayıp duruma hemen alışıveren tipler olmayalım.Hani ne diyordu rte:"Ben zulmü alkışlayamam, zalimi de asla sevemem. Kusura bakmasınlar, yumuşak başlıysak uysal koyun değiliz. Biz karşımızdakilere saygı gösterirken karşımızdakilerin de bize saygı göstermeleri gerekir"

Biz birkaç mail atmazsak,sesimizi çıkartmazsak,hakkımızı başkalarının aramasını beklersek asla sızlanmaya,söylemeye,ayıplamaya hakkımızda olmaz!Hatta alın bu yazıyı bloglarınıza kopyalayın.

12 yorum:

Emre dedi ki...

selam bende geldim şükür ya. ayrıca tüm adreslere e-mail yollaanacak tarafımdan

Emre dedi ki...

hem sen yeni adresinde de yazmaya devam edecekmisin biyo, ekleyelimmi linlekre bu adreside, vördpires olan hani.:)

a. gizem dedi ki...

kesinlikle çok haklısın biyo

Bilun ŞEN dedi ki...

Haklısın Biyo'cum, koyun olmamak lazım :/

uykucu dedi ki...

bende hemen mail trafiğine başlıyorum..

Ersin dedi ki...

bu mailleri atmak vazıfedir
hemen

ycurl dedi ki...

Biyo, ben mailimi attim sayfama da ekliyorum dilekce orneklerini. Tesekkurler

uykucu dedi ki...

dün akşam haberlerde gördüm sanırım yasağı kaldırıyorlarmış sadece kötü kaka bloglar engellenecekmiş çok şükür:))mailler ses getirdi heralde!!

Büşra dedi ki...

açıldı örtmenim açıldııııııııı :)

keşke her yasak bu kadar sürse :(

Imge dedi ki...

açıldık Biyooo, bekliyoruz seni, bırak Wordpress'i falan, buraya gel yine, eski günlerdeki gibi..:)

etki alanı dedi ki...

Bloğumda yazına link verdim biyom...

Verdiğin bilgileri aynen yayınlayacaktım,fakat kopyalayamadım.Diğer yazıların kopyalanıyor halbuki,ama bu olumsuz.Bu nedenle link vermek zorunda kaldım ...İznini almadan yaptım ama kızmazsın değil mi?
TüTü

Zeynep Everi dedi ki...

Biyocuuuummm ay canım ya :) Taaaa ne zaman yazmışsın ben de daha yeni gördüm adım geçmiş. Yaw biyocum izin ne demek bu tarz olaylarda sonuçta ortada olan ve hepimizi ilgilendiren bir pasajdı ben de bir başka arkadaştan o da başka yerden aldı sonuçta ne kadar çok kişiye ulaşırsa amaç gerçekleşir. Yaw biyocum yaaa senin şu yemek köşene bayılıyorum. Maksadım oraya yazmak idi ama hain biyo pisi oraya yorum almiyoooo. Bana ne ben de burdan tırmıklarım alla alla. Kopuyorum senin yazıları okurken. Allah seni ve sevdiklerini hep güldürsün. Özellikle şu tavuk tarifi soru cevap muhteşem tekrar tekrar okusam gene gülüyorum. Muck iyi pazarlar. Ben Alonso'mu seyredeceğim. F1 son yarış ve sezon kapanıyor.